Monday, January 21, 2008

Prvni vikend

Tak uz je opet pondeli, jsem ve skole a chystam se delat ukol na spanelstinu (sest cviceni!!)... jsem v knihovne, kde je celkem plno a tady na pocitacich vsichni pracuji na ukolech nebo nejakych projektech - proste to nevypada jako druhy tyden semestru u nas...

Muj prvni poradny vikend tady byl pekne odpocinkovy a prijemny. V sobotu jsem se seznamila diky inzeratu na hledani bydleni s jednim Mexicanem a sli jsme na fiestu k nejkym kamaradum kamaradu... nakonec jsme fiesty obesli tri :-)) a na posledni se i tancilo, coz bylo supr... Behem vecera me ucili mistni mexicka dulezita slovicka, ze kterych jsem uz polovinu zapomela, ale snad je budu rozumet, az je na me nekdo bude chrlit a taky nejake kroky na ruznou hudbu, totalne jinou nez u nas :-)) Tancuji s miliony otocek, coz nezvladam, ale mam na to nekolik mesicu... tak uvidime v cervnu.

V patek byla oficialni welcome party od int. office nasi univerzity, nic zvlastniho se nedelo, bylo tam spoustu cizincu a dobre jsem si pokecala s jedinym cesky mluvicim studentem tady (z Kanady)...

Nedele je tady v Guadalajare den, kdy se nektere hlavni ulice mesta uzaviraji pro pesi a cyklisty, tusim ze mezi 8 a 14 hod. Kdo nekorzuje po techto magistralach, tak vezme auto a frci do centra. Jen tak se projit po par namestich, ktere v centru jsou a asi chodi i spolecne na jidlo, ale to jsem zatim nevypozorovala. My se vcera vydali na jidlo s jednou kamaradkou z hostelu a jejimi znamymi. Odesli jsme stranou hlavniho namesti a v jedne ulicce si dali jidlo v poradne lokalni "hospode" - zidlicky a stolecky na ulici, jidlo se pripravuje v necem, co by mohlo vzdalene pripominat garaz :-) Bylo to ale dobre, levne a nepalilo to... a mistni.

Tady se vubec za vsemi garazovymi vraty deje ve vsedni dny snad vsechno (tedy v centru) - tisknou tricka, prodavaji telefony, vari a serviruji jidlo, pecou a prodavaji pecivo,... v nedeli jsou vsechna vrata zavrena a vsechny ulice vypadaji uplne opustene. Vsechny garazova vrata jsou ruzne nastrikana barvami, maji uprostred takove male dvere jak pro pidimuziky - az budu mit fotecku, dam ji sem.

Jeste mam zajimavy poznatek o doprave a rizeni tady ... pro ziskani licence potrebujete projit pouze pisemnym testem a muzete ridit. Pry tady v Gaudalajare je mozna i zkouska prakticka, ale bude to tak rozjeti se a zastaveni, mozna jedna zatacka... i ty testy jsou pry stylem "co udelas, kdyz je na semaforu cervena..." :-)) no, jakou kvalifikaci maji ridici autobusu netusim, ale asi to same... v patek jsem jela z party taxikem (v noci tu nic jineho nejezdi) a pan ridic se me pta odkud jsem, jak bylo na party, co jsem pila... na mou odpoved, ze tequilu ne, ale pivo, vytahne jedno chlazene zpod volantu se slovy, jestli chci jeste jedno... odpovidam, ze uz ani ne... tak ho otevre, poda mi ho, pak pije on ... se slovy, ze dneska jsou jeho narozeniny :-)) tak jsem mu poprala, opet se napila a vratila... nastesti jsem nebydlela daleko a jedno male pivo nam na cestu vystacilo... ani ho myslim nedopil, asi az s dalsim klientem :-))

A na zaver POCASI - venku je tak 25°, pres noc hodne malo, k ranu tak 5° ... ale sviti slunicko, takze teplicko. Asi tu bude jemne znecisteny vzduch, tak to neni jasne azuro, ale slunce videt je bez problemu. Mam zapsane hodiny plavani, dvakrat tydne, dopoledne, ve venkovnim bazenu... snad se nespalim :-)

2 comments:

Anonymous said...

Markéto, tady ve Valencii jsem se seznámil s jednou Mexičankou, co je z Guadajalary. Takže ověřuju informace, co píšeš :-)

Uživej si. Un abrazo. S

marketa said...

:-)) tak mi dej vedet, az si budu vymyslet...

besitos a tu a valencia, m.